top of page

איך עיצבתי את החדר של התינוקת שלי בדירה שכורה בתקציב נמוך עם תוצאה מופלאה?

עודכן: 16 באוג׳ 2023


דירה שכורה וישנה. זה לא אסתטי. אי אפשר לעשות הרבה שינויים, הרצפה ישנה עם מרצפות של פעם, החלונות נראים מיושנים, והאפשרויות מוגבלות. עם זאת, לא רציתי לוותר על להעניק לבתי, את האפשרות שיהיה לה חדר נעים, מזמין, מעוצב בטוב טעם, שייתן נקודת פתיחה נעימה וכייפית למושג הזה שנקרא הורות וגם לחיים החדשים שלה ושלי.


בתקציב נמוך ועם אפשרויות מוגבלות, הצלחתי להפוך את החדר של התינוקת שלי לחדר נעים ומעוצב היטב לא רק מבחינת נראות, אלא גם מבחינת אחסון, סדר וארגון. כאן אשתף אתכן צעד צעד בתהליך עיצוב החדר של התינוקת שלי ואיך הצלחתי לחסוך אלפי שקלים, ואפילו היום כשהיא כבר בת 9 חודשים, החדר שלה עדיין מסודר ומעוצב יפה בדיוק כמו ביום שסיימתי לעצב אותו.


אתן רואות פה חדר סטנדרטי בדירה שכורה שאינה מהחדשות, הרצפה והמרצפות טראצו שומשום בגוון צהבהב יסגירו אולי שהן קיימות שם משנות ה-70 או אפילו ה-60, וגם החלונות בחדר שאומנם לבנים אך מקולפים, גם להם יש ותק לא קטן בכלל. למרות כל זאת, ראיתי את הפוטנציאל העצום. דמיינתי את החדר כמו קנבס ריק שאפשר לעשות בו הכל. נכון, הקנבס קצת מקומט ומשומש, אבל זה הקנבס שקיבלתי, ואיתו אתמודד.

כבר ציינתי שהתקציב לא גבוה? חשוב לי לציין מראש- אם אתן מאלה שרוצות לקנות רק חדש, אז אולי הטיפ הזה לא יעזור לכן. הרהיטים בחדר של התינוקת שלי לא חדשים כלל, הן פריטי יד שניה שקניתי מאנשים פרטיים שמוכרים מוצרים לתינוקות בקבוצות שונות בפייסבוק. למה אני לא מאמינה שצריך לקנות הכל חדש? אני חושבת שדווקא בגלל שמדובר במוצרי תינוקות שהתחלופה שלהם היא מהירה, זמנית וסביר להניח שהמוצרים האלו יהיו אצלנו רק חודשים מעטים, המון המון רהיטים שאנשים קנו חדש בעבר ומוכרים אותם, עדיין נמצאים במצב טוב ומעולה כמעט כמו שהיה כשהם קנו וסביר להניח שלא יהיו שימושים גם לתינוקת שלי לאחר תקופה קצרה.


למשל, מיטת התינוק ושידת ההחתלה הן יד שניה במצב מצויין שרכשתי בגרושים לעומת המחיר בחנויות. החיסרון? לא הצלחתי למצוא במחיר שישתלם לי, גם שידת החתלה וגם מיטה שיהיו באותו גוון לבן. ניתן לראות זאת בתמונות ששידת ההחתלה היתה נוטה טיפה אפילו לצבע שמנת. אז קניתי צבע לבן מטמבור, גלגלת, פירקתי את המגירות בשידת ההחתלה וצבעתי את השידה ללבן. כל הסיפור לקח לי כחצי שעה גג, ולאחר מכן רוב העבודה היתה פשוט לחכות שיתייבש.

אך משהו עדיין היה חסר לי, לאחר שהצבתי את שני פריטי הבסיס האלה בחדר, הרגשתי שאני חייבת להכניס אופי ומשהו קצת יותר רציני שיכפר על הרצפת שומשום עתיקה הזאת שמשתלטת לי על כל החדר.


אני זוכרת שמצאתי את עצמי שעות משוטטת בגוגל, פינטרס, אינסטגרם ומחפשת השראות, עד שראיתי תמונה של חדר לתינוק שהחדר צבוע חצי חצי. התאהבתי ברעיון והחלטתי לנסות ליישם בעצמי. איך עשיתי את זה? הצטיידתי במד-מטר, גליל מסקנטייפ עבה, ובאמצעות מד מטר ועיפרון, יצרתי סימונים קטנים על הקיר כדי לעבוד בצורה ישרה כמה שניתן. לאחר מכן, עם המסקנטייפ, עקבתי אחר הסימונים שיצרתי והדבקתי את המסקנטייפ לאורך כל החדר.

בחרתי בגוון אפור שהוא גוון ניטרלי, מכיוון שאת הגוון הנוסף והנועז יותר, הוספתי באמצעות אקססוריז, מצעים ופריטים שונים. לא רציתי לחרוץ עדיין גורלות בבחירת צבע נועז לחדר באמצעות צבע על קיר שקשה אחר כך לשנות, במידה ואתחרט. עם אקססוריז יותר קל לשחק ולשנות. צביעת חצי קיר לאורך כל החדר לקח לי כ-3 שעות בערך, וכל מה שנותר לעשות זה להשאיר את הצבע לייבוש ולהתפנות לדברים אחרים.

לאחר שהצבע התייבש, הסרתי את המסקנטייפ לאט ובזהירות, והייתי כל כך מופתעת מהתוצאה. אני שמעולם לא צבעה חדר, הצלחתי לצבוע בצורה ישרה להפליא את החדר של התינוקת שלי. ואם אני הצלחתי? כל אחת יכולה.


ולמרות שרק היה צבע על הקיר וכמה רהיטים בודדים, החדר כבר התחיל להרגיש מאוד מוחשי וכבר קיבל אופי אחר ממה שהיה לפני. עכשיו גם השידת החתלה והמיטה באותו גוון, והניגודיות בין הרהיטים לצבע הקיר הרגישו לי כמו החלטה נכונה שיצרה חמימות מתוקה ונעימה בחדר.


כוחו של אקססוריז- את הצבע הורוד החלטתי לשלב במוצרים הנלווים- משטח החתלה, מצעים, בובות, שטיחון עגול בגווני ורוד-לבן שטשטש עוד קצת את ריצפת השומשום, כך החדר קיבל תחושת חמימות ואופי באמצעות היכולת לשלב צבע נוסף לחדר אך בצורה עדינה.

אני תמיד ממליצה- שכל חדר בבית, לא משנה איזה- חדר הורים, סלון, חדר עבודה וכדו׳... צריך להיות בעל צבעוניות קבועה עד 2-3 גוונים שיהיו נוכחים בחדר בכל הפריטים: בצבע הקיר, הרהיטים, האקססוריז, הכריות, התמונות ועוד. זה יוצר סדר בעין ותחושה הרמונית בין כל הפריטים בחדר.


חלונות מתקלפים בדירה שכורה? נכון, את החלונות אי אפשר להחליף עכשיו ולא שווה להשקיע, לכן אין כמו וילון טוב כדי להסתיר חלונות כאלה. הוילון הוא וילון פשוט סטנדרטי בצבע לבן-שקוף, שבאור יום הוא נותן כניסת אור נעימה ורכה לחדר היוצר את האווירה הנעימה הזאת שרציתי להכניס בחדר של הבת שלי.

קצת אופי ועניין- על החלק הצבוע של הקיר הוספתי כמה מדבקות קיר שנקנו משיין בצורת לבבות בכמה שקלים בודדים. על החלק הלבן של הקיר מעל השידת החתלה, תליתי את הקסם האמיתי. סט שלישיית תמונות מדגם הארנבון הורוד העתיק שלנו עם מסגרת לבנה, שהשתלבו נהדר בחדר והפכו חדר ריק וסתמי לקיר יפהפה, עדין ומרגש עם פרטי הלידה של הבת שלי. מזכרת מרגשת שתישאר לנו לתמיד.


לחדר הוספתי פינה עם משטח רך + נחשוש עם אוניברסיטה שנרכשה בעליאקספרס, זה אזור ששימש אותנו בחודשים הראשונים כשעוד היא היתה צריכה משטח רך להתאמן עליו בשכיבה על הבטן וכשגדלה טיפה יותר, יצרה אינטרקציה ממשית עם האוניברסיטה הנפלאה הזאת.


כל הפריטים בחדר מתקשרים אחד עם השני בצורה הרמונית ושלווה, כולם ממשיכים את הצבעוניות האחידה של אפור-לבן-ורוד-עץ וכך יוצרים חדר רגוע, נעים ונינוח.


לגבי הסדר והארגון, בשידת ההחתלה רכשתי ארגוניות מפרידות פשוטות מאיקאה ומיינתי, חילקתי וקיפלתי לפי סוגי הבגדים בארגוניות ובצורה שכך אוכל לראות אילו בגדים אני מוציאה מהשידה בצורה מהירה ביותר מבלי הצורך לחפש שום בגד. בצידי הארגוניות הוספתי תוויות באיזה סוג בגדים מדובר, למשל: חולצות, בגדי גוף, רגליות, מכנסיים ללא רגליות, גרביים, אוברולים וכדו׳.


באותה השיטה, סידרתי את הסדינים, המצעים והשמיכות מתחת למיטה במגירה נשלפת. אני משתמשת בשיטה הזו עד היום כשהבת שלי כבר בת 9 חודשים, ועד היום לא הייתי צריכה לחפש שום בגד להלביש לה.


הבת שלי לא ישנה בחדר בחודשיה הראשונים, אלא בחדר הורים בעריסה נפרדת ליד המיטה שלנו. אבל את זמני הערות שלה, בילינו ביחד על המשטח בחדר שלה.


כשגדלה קצת יותר, המשטח הרך התחלף במשטח קשה יותר המעודד זחילה, על המשטח הזה כבר התחילה להתהפך, להתגלגל ולזחול. ועוד טיפ קטן- תזכרו שלא משנה איזה צעצוע קונים לתינוק, בסוף הצעצועים הכי טובים הם: בקבוק, חבילת מגבונים ואפילו הכפכפים שלכן 😂


הרגעים הראשונים שלי ושל הבת שלי בחדר שלה ❤️

ולפני שתשאלו:

סט שלישיית תמונות עם תעודת לידה- דגם ארנבון ורוד עתיק- אופאלי, זמין לרכישה אצלנו באתר.

משטח החתלה+מצעים למיטה- נקנה בשילב אוניברסיטה- עליאקספרס AliExpress מדבקות קיר לבבות לבנות- שיין SHEIN

וילון לבן-שקוף לולאות סטנדרטי לחלון- הום סנטר

שולחן פינתי עגול ליד השידת החתלה- מקס סטוק

שטיחון עגול ורוד-לבן- הום סנטר

משטח פעילות רך+נחשוש- הני Heny

משטח פעילות קשה מתקפל- מוצצים

שידת החתלה- יד שניה

מיטת תינוק ומזרן לתינוק- יד שניה

מגירה נשפלת מתחת למיטה- יד שנייה


אהבתן את המאמר? ספרו לי בתגובות ❤️ שתפו ועקבו אחרינו לעוד תכנים בבלוג, או באינסטגרם @opali.gifts

 

אופאלי- Opali | מגוון תעודות לידה מעוצבות, תמונות לחדרי תינוקות, סטים, אקססוריז ועוד.

מתנות לידה ופריטים שסוגרים פינה בעיצוב החדר של הבייבי.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page