top of page

איך עיצוב החדר של התינוק שלך ישפיע על התפתחותו?

עודכן: 16 באוג׳ 2023

חשבתם על זה אי פעם שהדרך שבה תעצבו את החדר של הבייבי שלכם ישפיע על התפתחותו ואפילו ישפיע על איכות חיי המשפחה? הרי כולנו יודעים, תינוק רגוע זה תינוק שישן טוב, ותינוק שישן טוב, הוא תינוק שמתפתח טוב. ויותר מזה, כשתינוק ישן טוב- גם ההורים ישנים טוב יותר. קבלו 5 דרכים שונות ומעניינות לעצב את חדר התינוק בצורה שתשפיע הכי טוב על התפתחותו.


1. צבעוניות החדר. כמובן שצבעוניות החדר כמו צבע הקיר, אקססוריז והריהוט הם קודם כל בחירה לפי טעמכם האישית, אך חשוב לקחת בחשבון שמומלץ שהצבעוניות בחדר תהיה רגועה ונעימה, לא עמוסה בצבעוניות יתר וללא צבעים זוהרים. עומס יתר של צבעים בחדר גורמים לתחושת עומס גם במוחו הקטן של התינוק ולא תאמינו, גם במוחכם. דמיינו חדר מלא בכל קשת הצבעים, התחושה שתיווצר בחדר היא תחושה מבולגנת, מלאה בפרטים והקושי להתמצא בחלל החדר יהיה מאתגר, מבלי שתשימו לב רמת הלחץ בכם תעלה ולא תבינו למה.



חשוב לזכור, החדר של התינוק לאחר חודשיו הראשונים, יהפוך להיות החלל המרכזי בו הוא ינוח מהפעילות היום יומית שלו ועל מנת לעזור לו להיכנס למנוחה ושינה טובה ורגועה יותר, כדאי ואף מומלץ להקפיד על צבעוניות רגועה בחדרו כמו צבעים פסטלים בהירים, עד לפחות 2-3 גוונים שחוזרים על עצמם בחדר. לא רק שההרגשה בחדר תהיה רגועה ונינוחה יותר, כך גם רוב הסיכויים שהתינוק המתוק שלנו ירגיש רגוע יותר ותינוק רגוע יותר הוא תינוק שישן טוב יותר, וכולנו יודעים כמה שינה חשובה להתפתחותו של התינוק.



2. תמונות בחדר. נכון, החדר של הבייבי המתוק שלנו צריך להיות מרגיע, נעים ולעזור לו לישון טוב יותר. אך חשוב גם לכלול דימויים ואלמנטים שונים בחדר על מנת לתרום לגירויי מוחו של התינוק. מומלץ מאוד להשתמש בדימויים של בעלי חיים נעימים ומתוקים או צורות חופשיות ומעוגלות, הדימויים האלו יסקרנו את התינוק וייגרו את מוחו. שימו לב שאתם לא משתמשים בדימויים של חיות מפחידות או צורות חדות ומאיימות, זה עלול ליצור תחושה מאיימת וחוסר נוחות לתינוק.


לעוד מגוון רחב של תמונות לחדרי תינוקות תוכלו למצוא כאן, ולמגוון סטים לחדרי תינוקות תמצאו כאן



תמונות ככלי למידה- עוד ממש לפני הבית ספר ואפילו לפני הגן, לא תאמינו כמה פעמים תמצאו את התינוקי שלכם מתבונן בתמונות וציורים, בוהה בהם, מסתקרן וחוקר כל פרט. תמונות שיש בהן תוכן לימודי כמו מפות, אותיות הא״ב, חלל, כדור הארץ, מדע וכדו׳ יהפכו לכלי למידה מטורף בהמשך חייו של התינוק, תנצלו את זה.




3. מינימליזם. מה הקשר בין מינימליזם לחדר ילדים ותינוקות? כשמדמיינים חדר של פעוטות, לגמרי מדמיינים חלל שמלא בצעצועים, בלאגן ועומס פריטים בחלל החדר. אבל זה לא חייב להיות כך. תכנון מראש של אחסון הפריטים של הבייבי כמו מוצרי ההחתלה, בגדים וצעצועים, יעזרו לכם להתמיד בסדר של החדר של הבייבי גם בימים קשים ומאתגרים. בנוסף, השתדלו לא להעמיס את החדר של הבייבי מראש בעומס פריטים. תינוקות לא באמת צריכים המון צעצועים ואין סיבה לאגור אותם בכמויות, הכניסו לכם כלל שברגע שכבר הגעתם למצב שאין לכם איפה לאחסן את הצעצועים, כנראה שאין לכם באמת שימוש בכולם ואולי כדאי להתחיל לעשות מעשה טוב ולתרום את חלקם, תופתעו לגלות שמרוב שיש לכם כל כך הרבה צעצועים, מה שהכי יעניין את התינוק בסוף זה בקבוק פלסטיק, חבילת מגבונים או סתם איזה כפכף 😂. הנה לכם דוגמא 👇🏻




4. מיקום המיטה. תתפלאו לגלות שהסיבה שהרבה פעמים התינוק לא רגוע קשורה למיקום המיטה בחדר. כשמתכננים את עיצוב החדר ומיקום הרהיטים, חשוב לשים לב לכמה פרטים. תינוק בשנה הראשונה לחייו מתקשה לווסת את חום גופו כראוי ולכן חשוב שלא למקם את המיטה בקיר החיצוני של החדר, אלא בקיר פנימי כדי לשמור על חום גופו. בנוסף, חשוב שלתינוק תהיה האפשרות לראות את כל מרחב החדר מהמיטה, זה מקנה לו תחושת בטחון ותורם להירגעות שלו. דבר נוסף ומאוד חשוב- יש להימנע מתליית חפצי נוי, תמונות ומדפים מעל מיטת התינוק, דבר שעלול לסכן את התינוק במידה וייפול חפץ כזה או אחר.



5. עיצוב התקרה. עיצוב התקרה? באמת? אז כן, בדרך כלל התקרה זה הדבר האחרון שנחשוב בכלל לעצב בכל חדר בבית, אבל בחדר של תינוק עיצוב התקרה יכול ממש לתרום להתפתחותו. התינוק רוב הזמן מבלה בחודשיו הראשונים בשכיבה על הגב (לפחות על פי המלצות משרד הבריאות), וכך נוצר מצב שמה שהוא רואה הכי הרבה זה את התקרה. לכן, אפשר בהחלט בתקרה מעל מיטת התינוק, לקשט במדבקות קיר מעניינות כמו כוכבים או צורות אחרות, ולגמרי אפשר לא לקפוץ מעל הפופיק ולהסתפק במובייל מעניין. דוגמא נוספת מהחיים האמיתיים, לכבוד לידת בתי קיבלתי במתנה מקרן לחדר של התינוק שגם יוצא ממנו מנגינות נעימות לפני השינה והוא גם מקרין על התקרה דימויים מתוקים שמתחלפים להם לאט לאט, וכמה שהיא חקרה את הדימויים האלה.



אהבתן את המאמר? ספרו לי בתגובות ❤️ שתפו ועקבו אחרינו לעוד תכנים בבלוג, או באינסטגרם @opali.gifts

 


אופאלי- Opali | מגוון תעודות לידה מעוצבות, תמונות לחדרי תינוקות, סטים, אקססוריז ועוד.

מתנות לידה ופריטים שסוגרים פינה בעיצוב החדר של הבייבי.



67 צפיות2 תגובות
bottom of page